Landelijk zwart/wit.

Heel druk bezig met mappen leeg halen en overzetten op een stick en dan kom je weer van alles tegen. Deze twee omgezet van kleur naar zwart/wit, en ik begin steeds meer te ontdekken wat de mogelijkheden zijn, en dan heb ik het nu alleen nog maar over Lightroom. Er blijkt namelijk ook nog een mogelijkheid te zijn om RAW opnames te bewerken via Photoshop, maar dat ga ik nog onderzoeken. Ben voor nu weer in een basiscursus via Zoom gedoken, en weet nu eindelijk het verschil tussen groothoek, tele en zoomlens. Zoals altijd ben ik blijkbaar bezig in de omgekeerde volgorde. Andere leren eerst hoe en wat, en gaan daarna rustig aan de slag, ik neem een klein beetje informatie tot me, en begin meteen als een dolle te fotograferen. Ze zeggen tenslotte dat je al doende het meest leert, toch? 

De foto's, want daar gaat het tenslotte om, niet dat geouweneel van mij.


Onderstaande foto is genomen in de Enge Wormer op een dag dat mooi weer en bewolking en regenluchten een beetje aan het vechten waren om de aandacht. Op een bepaald moment heb ik de camera uitgezet, opgeborgen, en heb ik hangend over een hek staan te genieten van het schouwspel. 





Een van de molens op de Zaanse Schans. Ik had hem in het archief in kleur, en benieuwd wat het effect zou zijn in zwart/wit. Om eerlijk te zijn vind ik deze mooier, het is alsof je spontaan 100 jaar terug gaat in de tijd.




Reacties

Populaire posts