Sfeerproeven op de Dam in Zaandam (1)

Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer wanneer ik deze foto´s genomen heb, maar dat is terug te vinden in de gegevens van de foto zelf. Niet dat iemand die dit leest daar nu iets aan heeft, maar ik kan het altijd nog even checken. Het was in ieder geval niet in de zomer, eerder begin herfst. Een enkeling zat nog wel buiten, dat zijn de bikkels, en de rest ging naar binnen voor de kop koffie of ander lekkers.

En ik hing daar rond, gewoon kijken wat er op dat moment te zien was. De zwart/wit foto van de man op de fiets is ook hier gemaakt. Die foto staat hier ergens gepost, dus wil je hem zien, even zoeken.


Onderstaande foto is een begrip in de Zaanstreek, de Koperen Bel. Het enige wat in de tijd veranderd is zijn de eigenaars. Achter de Koperen bel zit volgens mij ook een café, maar ik ben al zo lang uit die uitgaans-scene dat ik heel erg achter loop wat het bijhouden betreft van oude en nieuwe uitgaansgelegenheden. En als ik het heb bijgebeend dan is er al weer een zaak verdwenen omdat het niet liep. 






De Mail Company, ook zo'n begrip, en ook heel vaak veranderd van concept en eigenaar. Maar de naam blijft. 




Mogen we het bordje geloven dan is Novels al vanaf 2018 gevestigd op deze plek. Nooit geweest, wel veel over gehoord, en of dat goed of slecht was, daar laat ik me niet over uit. Er moet iets te ontdekken overblijven. 


Zullen we hier ook een serie van maken? Oké, volgende keer deel twee van sfeerproeven op de Dam.

Reacties

Populaire posts